Muka Surat

Friday, 8 May 2015

Kisah smlm....

Bagus kusyuk...berbaloi² ibu beli walaupun murah saje....
Semalam sempat membeli buku buat Alisha.Saja buku cerita simple² jek....selalu beli buku activity jek....skali skala buku cite pulak ye...hanya untuk mengisi masa lapang dia...sekarang nie abis semua apa yg ditulis pada screen tv, subtitle ke,tajuk ke, ulasan ke....semua dia baca.....if x sempat baca mulalah bebel² kata laju sgt...ahaks.... 

So kebetulan smlm waktu mkn kat opis nie ada org menjual buku cerita kanak²... ok saya pun beli teringatkan dia minat membaca tu.... belilah dua, konon² tak mau jadik pergaduhan kan... aleh² gaduh jugak sbb adik nk buku cerita yg kakak sedang baca....uihhh mengundang betui budak kecik tu....hahahaha...

Satu lagi tajuknye tak diambil pulak...kakak tgk baca...hihihi
Kakak tekun membaca tak hirau kiri kanan, siap jek keje sekolah terus ambik buku cerita baca.... abis jek mkn mlm pun sama terus ambik buku cerita...sambil² tu diganggu gugat oleh si adik..... adik pulak suruh ibu bacakan.... sabo jelah... kakak memang minat baca jadik bila adik sebut jek "ibu, tolong bacakan buku nie tuk adik" terus kakak nyampuk "adik mana tahu baca lagi, biar akak bacakan ye" si adik tu mana mahu nye...ha bermulalah pergaduhan disitu "adik nk ibu yang bacakan" kakak jawap "ibu byk lagi kerja nak kene buat dik, biarlah kakak bacakan untuk adik" kahkahkah kakak guna ayat ibu nampak???? kehekhekhe

Last skali adik mengalah, dia ambik buku activity....dan buat..kehkehkeh.... dah kene marah ngan ibu gara² bertekak ngan kakak...arghhhhh...


Ha kan bagus mcm tu....adik wat keje adik....kakak buat keje kakak...aman ibu...hihihi

No comments :

Post a comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)