Muka Surat

Friday 24 April 2015

Petua KURUS dgn buah Kurma

Wahhhhh....mesti ramai yang suka tajuk saya nie kan? sbb saya pun sukeeee (eh! tetibe budget org suke apa yg ko suke...ahaks) excited pulak nk share... Tadi saya mencari kebaikan, kelebihan buah Kurma nie, sekali kan....terjumpa tips kurus dgn buah Kurma nie....amboiiiii apa lagi excited lah saya...kehkehkehkeh.... terus nk share.... nanti nk cuba....lalalala...

Meh..meh...meh kte cuba....senang jek kawan², petua nye gini... waktu kte dinner, kte slalu mkn nasi dan lauk pauk kan???? skang nie kte tukar....dinner kte adalah buah Kurma... mkn lah beberapa bijik pun asalkan kte mkn buah Kurma bagi menggantikan makan nasi tu tadi... hihihihihi... dalam tips tu mensarankan kte mencubanye dlm sebulan....tapi saya yakin keberkesanannye akan kelihatan seawal seminggu kot....(amboiiii hover) x pe boleh cuba ye. 


Buah Kurma ehsan Mr.Google....hihihihi

Dan rasulullah SAW pernah bersabda "Rumah yang tiada kurma, penghuninye sentiasa lapar" (Riwayat al-Bukhari).... oh patutlah saya nk makan jek sbb x makan buah Kurma...buah Kurma dirumah tu ada tapi buat pencuci mulut jek...ermmmm...lepas nie kene bertukar...hihihihi..jom lah try tau kawan² hihihi


Banyak sgt hasiat buah Kurma nie....tapi kali nie cerita diet nie, mcm mana logiknye dgn mkn buah Kurma sahaja berat badan akan berkurangan....Sini ada yang saya baca


"Sebenarnya waktu mlm, tubuh badan kte perlu banyak berehat. jika tidak makanan yg dimakan hanya akan menjadi lemak dan memberi tekanan pada organ tubuh kte. jadi dgn memakan buah Kurma nie ia akan memberi rehat pada organ tubuh kte. seterusnye memberi kesihatan organ dan tubuh yg lbh baik tau....tambahan pula ai memberi tenaga yang cepat pada tubuh kte. Maka inilah cara kuruskan badan yg berkesan dan berkhasiat. " besh kan???


Jom cuba jom...tapi mlm nie tak boleh cuba lagi...ahaks... sbb adik ipar nk belanja mkn mlm...lalalala... esoklah cuba...hihihihi.

No comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)