Muka Surat

Thursday 3 December 2015

Perasaan bekerja dari rumah..... ;-)

Salam semua rakan2 sahabat handai pembaca blogku yang kusam nie......cuma meriah dgn GA atau segmen saje...kehkehkeh..x sempat nk mengarang bagai...hihihi...

Amboi tajuk kan? nie namanya rezeki yang tidak disangka2....tujuannya nk berhenti keje nk uruskan anak2 sendiri bila Alisha pun dah nk masuk darjah 1 tahun depan...makanya saya sangguplah bekorban nk uruskan dia sendiri...mcm tak yakin nk biarkan dia naik bus sekolah sendiri....transit umah pengasuh lagi...g skolah by bus pulak kan...kebetulan pulak En.Somi bersetuju...apa lagi kan..apply lah...skali boss tak kasi berhenti...dia suh gek saya bekerja but kerja dari umah....so dapatlah saya uruskan anak2 disamping buat kerja...(dah cite over nk cite lagi....poyo pulak rasanya...kehkehekhek)

Bila dah start kerje dari rumah nie...stakat nie kerje masih belum heavy lagi sbb boss tgh uruskan sesuatu yang tak melibatkan saya lagi...tunggu turn untuk saya buat kerja pulak...diketika ini, cuma maintain existing system saje...so ok sgt2 lah kan?

Pepagi anak2 dah g sekolah...apa sekolah??? haah,anak2 saya masih sekolah sekarang nie..sampailah pertengahan bulan 12 nanti baru start cuti sekolah...pepagi nie start lah cek database semua...lepas tu dah siap semua...oklah...tgh ari g jemput budak bertuah 2 org tu...haaaaa.....lepas tu sudah tiada ketenangan...kehkehkeh...walaupun dah beso...dia dah tak byk minta pepe...tapi mereka asyik lah bergaduh berdua tu....puas lah ulang ayat "Jgn lah gaduh, Ibu kan kene kerje nie....kang ibu x siap kerje boss ibu suh ibu g opis","nak ke???" amboi...mengugut sgt kan?? x baik sgt kan? kehkehke...berbaik lah sekejap...kang sambung balik...kehekhekhek.

Itu cabaran pertama saya...pabila depa dah balik umah....cabaran kedua pulak...wahhhh makanan di dapur sahaja yang hanya beberapa langkah sahaja...erkkkk...gemoklah saya jawapnye
Oreo Mini, hanya pure2 saje...keliling meja ada makanan nie kehkehkeh ;-)
Apa2 pun setiap pekerjaan pasti ada cabaran, Alhamdulillah...walaupun agak kelam kelibut namun saya tetap bersyukur dpt lihat sendiri anak2 beso depan mata sendiri walaupun dah agak terlewat tapi saya tetap cuba bagi yg terbaik...walaupun kadang bukan lebih baik kot...saya nie dah lah "singa" sian anak2..kehkehkeh...tapi depa sonok jugek tinggai ngn singa nie...hihihi.



No comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)