Muka Surat

Wednesday, 30 December 2015

Apa nak buat kalo kene tipu???

Dalam suka ada duka ;-) baru sekejap tadi mengumumkan pemenang GA by RianaLittleCuties dengan gumbiranya walaupun ada duka terselit sikit...hihihihi.... Nie nak tanya para sahabat pembaca blog ini... Bergini soalannya

Apa yang kawan2 akan lakukan jika ditipu oleh peniaga...huhuhu tak sangka betul lah...huhuhu meh nak cerita ye...apa kalian buat kalo disituasi mcm Fiza hadapi nie....ish tak tau nk cerita dari mana nie...

Fiza ada beli memory card 64GB class 10 dgn OTG Card Reader dia skali dgn harga RM199.00...ada warranty 5 tahun dan telah dipesan oleh staff dikedai tu untuk menyimpan resit pembelian untuk sebarang tuntutan kerosakan, kata staff tu bawa saja resit dan kami terus ganti memory card baru....Maka Fiza pun simpan lah resit....dalam file lagi... 5tahun kan  warranty nye...wajiblah simpan memolek resit nya dalam file kan...hihihihi... 

Setelah 10 HARI menggunakan memory card tu...suddenly x berfungsi...semua file dalam memory card tu tak boleh dibaca dan bila Fiza buat troubleshoot pun sama, sah memory card rosak...maka kami pun bawalah memory card beserta card reader beserta dengan resit.....remember suruh simpan resit tadi...

Sampai dikedai, staff check memory card tadi...memang betul memory card rosak...bahiklah...sekali staff sorang lagi perempuan kat situ boleh ckp kat kami "Kene bawa skali bungkusan memory card" mcm kat bawah nie
Nie contoh bungkusan kalo beli memory card...kan kan kan... sumber dari MR.Google.
Kawan2 kalo beli memory card, kawan2 simpan ke bungkusan nie? simpan resit dah lah kan? kan? kan? ke Fiza yang salah? lepas tu dia ckp, "x boleh, x boleh tuntut sbb x ada bungkusan" bila Fiza tanya " tujuan nk simpan bungkusan dan nak show tu sebab apa? " dia kata sbb kami nk tgk tulisan yang printable kat bungkusan tu tulis 5years warranty....arghhhhhhhhh marah tak? marah tak? dia boleh ckp mcm tu... padahal dekat resit ada detail kot semua no siri memory card tu...pastu ko cek jelah dlm kedai tu contoh memory card yang sama Fiza beli tu...arghhhhhhhh tension nye...pastu dia boleh buat kami 4 beranak tunggu selama setengah jam berdiri mcm tu saja katanya nk refer pada staff lain, namun harapan staff tu buat dek jek.... arghhhhhh


Kami cuma mampu ambik nama kedua2 staff yang ada, kemudian buat aduan dekat mall tu atas aduan staff kedai tu yang kurang sopan tu...dia x pandang muka kami nie...x layan kami...arghhhh pastu dah hanta aduan dekat sony....lepas tu apa lagi kawan2 buat ye? arghhhhhh sabo jelah....mana boleh biarkan sahaja kan....tu hak kami kan? kan?kan? huhuhuhu...teraniaya kami nie...

5 comments :

  1. nak buat camne saba jelah kan. padahal dah ada resit pun tak caye lagi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha kan....tapi kan....Fiza dah dapat balik dah Memory card yang baru tadi...Alhamdulillah....lega...nanti kalo Fiza rajin Fiza buat entry mcm mana procedure nak tuntut...ahaks... ;-)

      Delete
  2. Kalau diana pn dalam situasi macam Fiza mesti geram sangat...eyalah dah dorang yang suruh simpan resit pembelian untuk nak tuntun sembarang kerosakkan kan tapi dah bawa nak pula bungkusan dia.....geram tau Fiza.....Apa² pun Alhamdulillah sebab Fiza berjaya juga dapat kembali memory card yang baru....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... ;-) nak mujur lah...TQ Diana sebab memahami perasaanku ini...ahaks

      Delete
  3. Klau stkat kluar Rm10 je takpe la xnk lyan kn. Ni keluar beratus ringgit. Mmng buat orng gram..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)